Kodak understands it’s changing business … and has a sense of humor

Just a short post from my backlog – because I’ve just met a friend here at Barcamp Munich who has some Kodak experiences and relations. He knows how to value this stuff …

I’ve referred to Kodak’s strategic errors and all, but now look at this:

This is a commercial that was produced for internal use. But it has become so popular, especially with employees, that Kodak has released it for external viewing. It demonstrates that Kodak not only understands it’s changing business but also has a sense of humor.

I know this is just a clever viral marketing move (“produced for internal use”, oh well) – but still, I like it.

  1. Ein tolles Video! Sehr gut gemacht, aber: Außer Emotionen und Zuversicht ist nichts Konkretes zu sehen. Immerhin bemüht man sich redlich – und das ist schon viel in stürmischen Zeiten.

  2. Zuviel Informationen über Produkte, Ideen und Konzepte würden die emotionale Botschaft verwässern … “show ’em your coolness” war wohl die Aufgabe und das Ziel – und das hat die PR-Agentur erreicht.